Share

תנופה עיסקית | בלה עברוןבלה עברון - מומחית לשיווק באינטרנט לעסקים
bella@bella.co.il  | בלה עברון - ליווי מקצועי לשיווק באינטרנט לעסקים |  טלפקס: 03-5530312  |  נייד: 052-4892900
 

  מאמרים    איך נשפר את התקשורת שלנו בעסקים
 

איך נשפר את התקשורת שלנו בעסקים

קיבלתי מהדואר הודעה על חבילה שהגיעה אלי.   

 כל היום רציתי לגשת לסניף הדואר אך המשימות רדפו זו אחר זו, טלפון ועוד טלפון .. לבסוף עשר דקות לפני חצות היום, כל עוד רוחי בי רצתי לדואר והגעתי ממש לפני הסגירה...

כבר מרחוק ראיתי אותו... את התור המשתרך ונשמתי לרווחה: הגעתי בזמן.. נו טוב, הייתי אחרונה ממש לפני הסגירה.

הפקידה שישבה מול הדלפק היתה כפופה ורכנה לרשום משהו. שיערה שחור, והיא לבושה במיטב האופנה האחרונה. כשסקרתי אותה היא נראתה לי כבת 35. שפת הגוף שלה שידרה חוסר סבלנות ועצבנות. היא עשתה תנועות קצרות ובפניה הופיעה הבעת חוסר שביעות רצון. ניכר עליה שרצתה לסיים את העבודה במהרה ולרוץ הלאה. היא הינהנה בחוסר סבלנות בראשה, סבר פניה חמור ורציני, ותנועותיה מהירות. הלקוח לפני מיהר לסיים ולצאת מהסניף.

"בטח היא ממהרת הביתה לילדים הקטנים שלה..", עלתה במוחי המחשבה

"כן מה בשבילך? את יודעת הסניף כבר סגור" פנתה אלי בארשת פנים כעוסה ובטון נרגן.

חייכתי אליה והושטתי לה את ההודעה שקיבלתי.

היא חטפה אותה מידי מיהרה להביא לי את החבילה ואמרה לי בטון כעוס "הנה, תחתמי פה". [ואני שמעתי תחתמי ותסתלקי כבר..]

חייכתי לעברה בנעימות ואמרתי "תודה רבה".

מבטה העייף נתקל בחיוכי וכמו השתהה לרגע, "בבקשה" אמרה בנימוס וחיוך קטן עלה על שפתיה.

*      *      *

כולנו מוקפים בני אדם מכל עבר. במשפחה, בחברה, בעבודה, בקניות, בקופת חולים, בעסקים ולמעשה בכל מקום. תקשורת טובה עם אנשים מביאה איתה הטבות רבות: יחסים טובים עם בני הזוג, הילדים, המשפחה הקרובה והרחוקה, להתקבל למשרה הנחשקת שכל כך רצית, להתקדם בעבודה, למכור מוצרים, להכיר בת/בן זוג ועוד.

ספרים רבים עוזרים לנו להכיר, לתקשר, להתחבר עם אנשים רבים, אך כולם מסכימים שהרושם הראשוני הוא קובע, לפעמים תוך פחות מדקה אנו קובעים אם ברצוננו להיות בקשר עם האדם ממולנו או לא.

החיוך והצחוק הם כלים פותחי לבבות מקצועיים שעושים את עבודתם נאמנה בכל הזדמנות ומקום.

כלים אלו מגיעים איתנו "בילט אין" ביום לידתנו. אלו כלים שאינם מתכלים ומתבלים הם זמינים לנו תמיד, (הם בחינם!!!) וכל מה שצריך זה רק לזכור להשתמש בהם..

החיוך - קו עקום שמיישר כל דבר.. כמובן שבעבודה ובעסקים כדאי להרבות להשתמש בו.

אביא כאן מספר טיפים בקצרה כיצד נוכל בקלות לשפר את התקשורת שלנו עם הסובבים אותנו.

  •  זה מתחיל בשיחת הטלפון. ממש בשניה שבה אנו עונות לשיחה ואומרות "הלו". בקולנו ניתן לשמוע אם אנחנו עייפות, בריאות, שמחות, חייכניות או עובר עלינו יום קשה. לכן, שניה לפני שאת אומרת "הלו" תעשי לעצמך "ריסט" ממש כמו במחשב..

    תחשבי על הילדים שלך, תחשבי על החופשה שלך, על הג'קוזי.. כל דבר שעושה לך טוב בלב ותחייכי. ואז את עונה "שלום" ובקולך שומעים את השמחה והאדיבות.
    החיוך אינו נראה בטלפון אך בהחלט שומעים אותו. ככה כיף לעשות עסקים.
  • ונמשיך בפגישה. כולנו בני אדם ולכולנו אתגרים בחיים: בבית, בעבודה, ביחסים בינאישיים שלנו. לפעמים אנו סובלים מבעיות בריאות שונות וממש בא לנו להיות "פרצוף חמוץ". רצוי שנזכור שמצב כזה עשוי להשפיע על המשכיות העסקה ועל רצונו של האדם ממולנו לעשות איתנו עסקים או לא.אדם חייכן ושמח מושך ונותן תחושה של נוחות, לכן, השותף ממול ישמח לעשות עסקים עם מישהו ששפת הגוף שלו פתוחה.

     

ממש לפני שאנו נכנסות לפגישה שוב נעשה את "העבודה הקטנה שלנו".. כמו שאנו מתלבשות בבוקר, מתאפרות, מתיזות את הבושם עם הריח המיוחד הזה.. עונדות את האביזר ההוא.. כך נלבש חיוך. נעלה במחשבתנו רגעים של הצלחה, בהם הוערכנו וכובדנו, וככה כשהחיוך על שפתנו והרגשתנו שמחה נכנס לחדר ונושיט ידנו לשלום.

  • שפת גוף שמחה היא שפת גוף פתוחה. לחיצת יד חמימה רגלים ישרות (לא משולבות) ידיים פתוחות, עיניים בורקות, חיוך על הפנים וכולנו הקשבה. ככה נעים להיות בחברתנו.
  • גישה אופטימית לחיים היא הבחירה שלנו איך לפרש את המציאות שלנו. אופטימיות אף היא באה לידי ביטוי בחיוך ובצחוק. קבלת הדברים בקלות ובחיוך מקלה עלינו את ההתמודדות ועוזרת לעבוד איתנו בנעימות. אם ניכנס למרה שחורה מכל ביקורת או משוב שנותנים לנו זה ישפיע על עבודתנו. קבלה והכלה יתרמו לנו להמשך עבודה נעימה ולמשיכת אנשים עם מצב רוח דומה לחיינו.

*     *    *

קיבלתי מהדואר הודעה על חבילה שהגיעה אלי. שכחתי לגמרי מזה ואז ממש לפני שהסניף נסגר נזכרתי.. רצתי כל עוד רוחי באפי והגעתי ממש לפני הסגירה..

הפקידה שעמדה מול הדלפק עמדה זקופה. היא חייכה ללקוח לפני. שיערה השחור היה אסוף בקוקו שובב. היא היתה לבושה במיטב האופנה האחרונה. כשסקרתי אותה היא נראתה לי כבת 35.. שפת הגוף שלה שידרה אדיבות, שמחת חיים ורצון טוב לעזור. ניכר עליה שהיא עושה היטב את עבודתה ונהנית לעבוד עם קהל.. הלקוח שלפני שאל אותה שאלה והיא ענתה לו בחיוך, באריכות ובסבר פנים יפות... הוא חייך אליה ועזב את הסניף מרוצה.

"מעניין אם הילדים שלה מחכים לה בבית..", עלתה במוחי המחשבה...

"כן במה אוכל לעזור לך? היא חייכה אלי ועיניה ברקו. הושטתי לה את ההודעה שקיבלתי.

באדיבות, הביאה לי את החבילה וביקשה בקול נעים "תחתמי כאן בבקשה". היא חייכה לעברי. "את צריכה עוד משהו?"

חייכתי לעברה בנעימות ואמרתי "תודה רבה".

מבטה נתקל בחיוכי והיא ציחקקה לעברי: "שיהיה לך המשך יום טוב.."

יצאתי מהסניף עם תחושת שמחה ושביעות רצון.

 

אהבת את המאמר? שתפ/י את האנשים החשובים לך!                             
רוצה ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעניינים
וגם לקבל במתנה 5 כלים טכנולוגים שיעזרו לך לשפר את הכנסותיך?
הירשמ/י עכשיו באתר:
www..Bella.co.il

Share/Bookmark

 

 

 

מאמר שפורסם באתר EWELLNESS

בזכות הכישורים

חזרה למאמרים

 

לחזור למעלה

ליווי מקצועי לשיווק באינטרנט לעסקים

bella@bella.co.il  | בלה עברון - ליווי מקצועי לשיווק באינטרנט לעסקים |  טלפקס: 03-5530312  |  נייד: 052-4892900

| דף הבית |  בלה עברון | ליווי טכנולוגי | הדרכות |   הסמכה | קישורים | מאמרים | לקוחות ממליצים || תקנון האתר ||  צור קשר || חנות  |